Sprzedaż w modelu dropshipping – kilka ważnych słów

Sprzedaż w modelu dropshipping – kilka ważnych słów

Dropshipping na rynku e-commerce to ostatnio jedno z najpopularniejszych słów.

To niemal doskonały model logistyczny, który przyciąga znaczną rzeszę zainteresowanych sprzedających. Wszystko dlatego, że sprzedaż on-line jest aktualnie bardzo popularną metodą, ponieważ wiele osób wybiera właśnie możliwość robienia zakupów online. 

Dlatego też sprzedaż w modelu dropshipping to doskonały pomysł także dla początkujących przedsiębiorców. Dowiedz się więcej, na temat tego modelu z poniższego artykułu.

Sprzedaż w modelu dropshipping – na czym polega?

Dropshipping to nic innego, jak nazwa pewnego modelu logistycznego. Na czym polega sprzedaż w modelu dropshipping? Przede wszystkim warto podkreślić, że hurtownia lub producent zajmuje się bezpośrednią wysyłką towaru do osoby zamawiającej. Oznacza to, że sklep internetowy / sprzedawca to tylko pośrednik, który zajmuje się przekazaniem danych do hurtowni lub producenta, by ten mógł zająć się pakowaniem paczki oraz jej wysyłką. Wówczas sprzedawca może skupić się na innych aspektach, takich jak marketing czy doskonała obsługa klientów. Warto podkreślić, że sprzedawca, który sprzedaje w modelu dropshipping nie musi posiadać magazynu, a co za tym idzie – zajmować się dostawami towarów, ich magazynowaniem, pakowaniem czy w ogóle zatrudnianiem magazynierów (przy większym rozwoju przedsiębiorstwa). Nie trzeba również inwestować w towar, który chcesz sprzedawać. Dopiero wtedy, gdy klient złoży zamówienie – zamawiasz towar i opłacasz go bezpośrednio w hurtowni lub u producenta. Nic niestety nie jest idealne. Tak też i model dropshipping posiada wady. 

Wady sprzedaży w modelu dropshipping

  • opóźnienia przesyłki,
  • pomyłki w dostawie,
  • uszkodzenia towaru wysłanego,
  • reklamacje,
  • zwroty.

To tylko kilka elementów, za które odpowiada sprzedawca. Pamiętaj jednak, że takie pośrednictwo pomiędzy. Należy podkreślić, że marże nie są wysokie, a wręcz niskie. Dużo jednak zależy od samej hurtowni czy producenta. Jaki jest z nim kontakt, jakie ma koszty wysyłki, jaki jest zakres cen towarów czy jaka jest minimalna kwota zamówienia. To powinno wpłynąć na Twój wybór, jeśli chciałbyś podjąć współpracę z hurtownią. 

Podsumowanie

Sprzedaż w modelu dropshipping ma szereg zalet, ale pamiętaj, że nic nie jest idealne. Obok korzyści pojawiają się wady, takie jak odpowiedzialność za pomyłki w dostawie czy reklamacje lub zwroty. Należy jednak podkreślić, że tego typu sytuacje nie mają miejsca zbyt często i nie powinno to zniechęcać do prowadzenia sprzedaży w modelu dropshipping.